Ano, přesně takhle se nazývá jeden ze soudobých moderních pojmů v našem vzdělávacím systému. O co vlastně jde? Po mnoha letech, kdy se úspěšně zrušily všechny školní dílny a zahrady, protože na jejich udržení nedostávaly školy dostatek finančních prostředků, vyplouvá na povrch fakt, že dnešní děti jsou mnohdy nešikovné a bez vztahu k manuální práci. Díky tomu máme nedostatek řemeslníků a dalších odborníků s technickým zaměřením. Bývalé pracovní vyučování se tedy dnes vrací pod názvem polytechnická výchova, jsou vypisovány projekty na budování a vybavení řemeslných dílen financované z evropských fondů a rozvoj zručnosti a práce s různými materiály se přesouvá již do mateřských škol.
A co na to děti? Když jsme do našich pracovních činností ve škole zařadili práci se dřevem a skutečnými pracovním nářadím, děti se pustily se zápalem do práce, kterou také zdárně dokončily. Dokázaly tak, že vytvořit něco smysluplného vlastníma rukama je velkou motivací i v současné době.
Fotogalerie zde.